4 X …VALENTINE’S DAY BREAKFAST


Happy Monday to everyone! The #One Thing column will come back next week (on Monday).
Today it leaves the space to a new article of the column of Valentine’s Day.
This is the second round of the 4 x Valentine’s Day column: today’s issue  is a romantic breakfast.
I had in mind a completely different project for this post, but everytime something unexpected happens, in this case due to a tornado of ideas. And that is never a bad thing, isn’t it ?! So I had to resize a little bit the project, because I’m tight on time.


Buon lunedì a tutti! La rubrica #One Thing torna il prossimo lunedì, ed oggi lascia il posto a un nuovo articolo della rubrica di San Valentino.
Siamo al secondo appuntamento che ha come tema una colazione romantica.
Avevo in mente tutto un altro progetto per questo post, ma ogni tanto capitano degli imprevisti, in questo caso un vero e proprio tornado di idee. E questo non è mai un male, no?! Così ho dovuto ridimensionare un po’ il progetto, visto i tempi stretti.


Not the usual breakfast, with coffee or tea… but with a hot chocolate accompanied by some bisciuts and some chocolate hearts. For the occasion, I will use my favorite mug (I love Mickey Mouse) and my new felt mug rug. A super easy DIY, you will find the whole tutorial on the blog of Wednesday.
The fabulous biscuits Ikea shaped as letters of the alphabet are great for any occasion to customize cakes and table settings. I used a half bar of dark chocolate left in the fridge to prepare some chocolates heart-shaped.

Non la solita colazione, con tè o caffè… ma con una cioccolata calda accompagnata da qualche biscotto e cioccolatino a forma di cuore. Per l’occasione userò la mia tazza preferita (adoro Mickey Mouse) e il mio nuovo sottotazza in feltro. Semplicissimo da realizzare, mercoledì troverete il tutorial completo sul blog.
I favolosi biscotti Ikea a forma di lettere dell’alfabeto sono utilissimi per qualsiasi occasione per personalizzare torte e table setting. Ho approfittato di mezza tavoletta di cioccolata fondente avanzata nel frigo per preparare alcuni cioccolatini.


Small details for a simple table setting and very quick to prepare (you can prepare the chocolates the night before). What do you think? How would you like to have breakfast on Valentine’s Day?

Piccoli dettagli per un table setting semplice e veloce da preparare (i cioccolatini potete prepararli la sera prima). Che ve ne pare? Come vorreste la colazione il giorno di San Valentino?

#Monica

4 thoughts on “4 X …VALENTINE’S DAY BREAKFAST

Lascia un commento

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *