FABRICUP


I could not wait to introduce my first sponsor: FabricUp.
This is an Italian brand of cotton accessories completely handmade. The founders are Nadia and Claudia, mother and daughter, a seamstress and a photographer.
They contacted me to promote the launch of their new line of tote bags for the Spring/Summer 2015 collection. How? Testing this new product and writing my opinion in a blog post.


Non vedevo l’ora di presentarvi il mio primo sponsor: FabricUp.
Si tratta di un brand italiano di accessori in cotone completamente realizzati a mano. Le fondatrici sono Nadia e Claudia, madre e figlia, una sarta e l’altra fotografa.
Mi hanno contattato per promuovere il lancio della loro nuova linea di tote bags della collezione Spring/Summer 2015. Come? Testando questo nuovo prodotto e scrivendo la mia opinione in un post sul blog.



I fell in love with my bag FabricUp as I opened the package arrived in the mail. Made of soft and durable cotton, my tote bag is of two different fabrics: a solid one and the other with a small red flower pattern.
I always carry it with me, going to work or for shopping, but also during my walks it never leaves me alone. In case of need it is always present, in the pocket of my purse neatly folded does not occupy space either.
The only flaw I found is that it is not very large, but you can carry it on your shoulder and this allows you to keep two other bags in hand in case of more bulky and cumbersome purchases .
Last Saturday I brought it with me to the market and I took the opportunity to shop for my vegetable garden: strawberry plants and sage. I hope that the green thumb could help me.


Mi sono innamorata della mia borsa FabricUp non appena ho aperto il pacchetto arrivato per posta. Realizzata in morbido e resistente cotone, la mia tote bag è di due stoffe diverse: una a tinta unita e l’altra con un piccolo motivo floreale rosso.
La porto sempre con me, al lavoro o a fare la spesa, ma anche durante le mie passeggiate non mi lascia mai sola. In caso di bisogno lei è sempre presente, nella tasca della mia borsetta ben ripiegata non occupa neanche spazio.
L’unico difetto che ho trovato è che non è molto capiente, ma si può portare in spalla e questo permette di tenere altre due borse in mano in caso di acquisti più voluminosi e ingombranti.
Sabato scorso mi ha anche accompagnato al mercato e ne ho approfittato per fare acquisti per il mio orticello: piantine di fragole e salvia. Spero che il pollice verde mi aiuti.



What to say any more? It is also available in other prints that you can find on their online shop.
In so simple products you see the creativity and original craftsmanship of the brand. I am satisfied with my new bag: it is original, is 100% handmade, and even the smallest details are made with great care and precision.
I forgot to introduce you Bert, the spool of thread, official mascot of FabricUp!
What are you waiting for ?! Hurry up and check out their website to have a look at their new collection!


Cosa dire di più? Disponibile anche in altre fantasie la trovate sul loro shop online.
In articoli così semplici si nota la creatività e l’originale artigianalità del brand. Sono soddisfatta di questa mia nuova bag: è originale, è 100% fatta a mano e anche i più piccoli dettagli sono realizzati con molta cura e precisione.
Dimenticavo di presentarvi Bert, il rocchetto di filo, mascotte ufficiale di FabricUp!
Cosa aspettate?! Correte sul loro sito a dare un’occhiata alla nuova collezione!


#Monica

Lascia un commento

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *